close
Fitness

8 tegn på at du ikke går nok op i din træning

Er du typen som går op i din træning? – I hvert fald har du den opfattelse.

Dette indlæg vil give dig 8 tegn på, at du ikke går nok op i din træning.

 

Drop mobilen

Har du travlt med at tage selfies, og tjekke nye Facebook opslag under din træning? Hvis ja – så får du typisk ikke maksimalt ud af din træning.

Drop mobilen under træning, og hav fokus på netop dette. Hør gerne musik fra mobilen, hvis du ikke lader dig friste af alle andre mobil-features.

 

Dårlige spisevaner

Den seriøse træningsudøver går op i alt inde for træning – også kosten.

Har du svært ved at droppe de dårlige spisevaner? Er du typen som snupper en kage ekstra til dessert, gode vine og cola/chips hver weekend?

Kosten er vigtig hvis du ønsker gode resultater i din træning. Drop de dårlige spisevaner, og du vil se fremskridt med din træning.

 

Gennemfør dine mål

Når du sætter dig selv et mål, skal det helst gennemføres.

Om der er tale om mindre mål som at løbe 5 km, eller større og ambitiøse mål som en maraton, gælder det samme – at gennemføre og nå sit mål. Giv ikke op på halvvejen når du møder modstand. Kæmp dig igennem og gennemfør.

Hvis du giver alt hvad du har i din træning, kan der ikke forlanges mere. Også selvom målet ikke blev nået. Men giv ikke op på forhånd. Gør en helhjertet indsats for at nå dit mål!

 

Dovenskaben længe leve

”The hardest lift of all, is lifting your butt off the couch”.

Citatet fortolker det ganske fint. Dovenskaben er tit og ofte træningens værste fjende. Er du typen som har svært ved at komme afsted til træning? Trækker sofaen of tv’et for meget i dig?

Ofte er det sværeste at komme i gang med sin træning – Som citatet beskriver. Men det skal ikke være en undskyldning for ikke at komme i gang. Mand dig op og kom i gang!

 

Træning i alt slags vejr

Aflyser du din træning på grund af dårligt vejr? Så er du ikke seriøs nok. Vejret er selvfølgelig en faktor når der er tale om udendørs træning. Men det skal samtidig ikke være en stopklods for din træning. Kom afsted selvom det regner og blæser. ”Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning”.

Du kan som alternativ træne i fitnesscenteret når vejret driller.

 

Dokumenter din træning

Hvis du er den seriøse udøver, dokumentere du din træning på skrift. Dermed kan du hurtigt se dine fremskridt eller tilbagegang i træningen.

Er du seriøs omkring din træning vil du se resultater. Derfor anbefales det, at du dokumentere din træning, og derved får dig en detaljeret træningsoversigt.

 

Opvarmning

Skipper du opvarmningen før din træning?

Opvarmning er vigtigt og bør være med i din træning – hver gang. Muskler og led skader er ikke rare, og sætter samtidig en stopper for træningen i en periode. Hvis du varmer op før træningen mindsker du chancen for sådanne skader.

 

Hav udstyret i orden

Tager du en halvmaraton i bomuldsshorts og landsholdstrøje? Så skal du nok overveje dit outfit.

Den seriøse udøver går aldrig ned på udstyr.

Er du typen som løbetræner, så anskaf dig det rette løbetøj som vil give dig en bedre oplevelse. Er du den seriøse fitnessudøver, så anskaf dig det rette og nødvendige udstyr.

Lign ikke en total amatør, når du ser dig selv som seriøs træningsudøver.